Extraliga

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2011-05-06 17:09:23

James94

Administrator

Zarejestrowany: 2011-05-05
Posty: 18
Punktów :   

Regulamin i zasady

1. O GRZE

1.1 Informacje o rejestracji

Rejestracja na www.extramanager.pun.net (później jako ‘manager’) jest darmowa i gracz nie ponosi żadnych ukrytych kosztów w związku z grą na managerze. Od dnia wprowadzenia nowego regulaminu, tj. 7 maj 2011 na jedno domostwo może przypadać tylko jedno konto. Jednocześnie rejestrując się akceptujesz poniższy regulamin, nie przeczytanie regulaminu nie usprawiedliwia od nieprzestrzegania go.

1.1.1 Usuwane konta

Wszystkie konta (z małymi wyjątkami w postaci stałych, specjalnych i mających na to pozwolenie gości i byłych użytkowników forum), które nie zostaną założone w celach uczestniczenia w grze na extraliga będą bez ostrzeżenia usuwane. Dotyczy to także kont z linkami w nicku oraz łamiących paragraf 2.1 poniższego regulaminu.

1.2 Zasady gry

1.2.1 Dostępne drużyny

Na managerze występują tylko grywalne (tj. drużyny występujące w lidze) ekipy w Football Managerze 2010. Obecnie nie ma w planach poszerzania ilości drużyn.

1.2.2 Początek gry

Każdy gracz otrzymuje na start kadrę, jaką posiadał klub w momencie odejścia ostatniego jego managera oraz budżet jaki poprzedni właściciel klubu pozostawił. W przypadku gdy klub jest nowy i nikt wcześniej go nie posiadał budżet startowy jest dla każdego klubu inny(żeby słabsze kluby miały większe szanse. Im lepszy klub, tym mniejszy budżet. Oczywiście będą to w miarę rozsądnie podzielone kwoty). Dołączając do gry manager zobowiązuje się do podawania na czas składów na wszystkie rozgrywki, w których uczestniczy. W wypadku nie spełnienia tego wymogu administracja podejmie odpowiednie kroki w celu pozbawienia gracza drużyny.

1.2.2.1 Koniec gry

Oprócz złamania wymogów poprzedniego podpunktu wyrzucenie z gry nastąpi gdy manager ponad 7 dni będzie nieobecny na forum oraz nikt z administracji nie zostanie uprzedzony o braku możliwości logowania się w danym okresie. Do tego dochodzą również kary za niewłaściwe zachowywanie się na forum, o czym więcej będzie w podpunkcie drugim regulaminu.

UWAGA! W przypadku zgłoszenia się po klub i braku założenia odpowiednich tematów (o których więcej w paragrafie 1.2.2.2) w przeciągu 72 godzin od zapisania się po klub, staje się on wolny i może go przejąć inny użytkownik.

1.2.2.2 Obowiązkowe tematy w dziale z klubem

Każdy menedżer po zapisaniu się po jeden z klubów jest zobowiązany do założenia wymienionych poniżej tematów:
•    KADRA (wyraz ten powinien pojawić się w tytule tematu) - temat z aktualizowanym na bieżąco składem personalnym drużyny, każdy zawodnik musi mieć podane imię i nazwisko, nie dopuszczalne jest stosowanie skrótów, jak np. "G. Rasiak". Odstępstwo od tego stanowią piłkarze posługujący się przydomkami, aczkolwiek zalecamy zasięgnięcie informacji o nazwisku danego piłkarza i umieszczenie jej w kadrze. Temat z kadrą powinien być podzielony na 4 części, odpowiednio bramkarze, obrońcy, pomocnicy oraz napastnicy. Dodatkowe informacje, jak wypożyczeni zawodnicy, szczegółowe pozycje itd. zależą wyłącznie od menedżera
•    BUDŻET - aktualizowany możliwie po każdym meczu/transferze, początkowa wartość zależna od rangi klubu ( im klub lepszy tym mniej, ale oczywiście bez przesady). Zalecamy dodawanie/odejmowanie pieniędzy i podsumowywanie budżetu po jednej "sesji" w oddzielnych postach, co znacznie ułatwi ich sprawdzanie. W wypadku prowadzenia budżetu w jednym poście i ewentualnego błędu sprawdzającego spowodowanego nieczytelnością budżetu działa to tylko i wyłącznie na szkodę użytkownika więc w waszej gestii leży prowadzenie go tak dobrze, jak tylko potraficie

Tutaj mamy ważną zmianę, jednak nie każdy pewnie będzie zadowolony. Postanowiliśmy  wyrównać szanse drużyna, dlatego czym słabsza drużyna tym posiada większy budżet.  Jest to odwrotne niż jest w prawdziwej piłce, jednak naszym celem jest wyrównać wszystko – by była ciekawsza gra.  Niestety Ci lepsi będą musieli się z tym pogodzić, jednak ich plusem będzie to że mają teoretycznie lepszych zawodników. Dlatego na ten moment nie ma dokładnego budżetu drużyn. I po wyborze drużyn ceny budżetowe zostaną udostępnione. Oczywiście spodziewam się negatywnej opinii, jednak myślę że i tak każdy będzie chciał brać ten lepszy zespół, pomimo niższego budżetu.   Już teraz dam przybliżone budżety kilku zespołów:
20 mln – Real Madryt, Fc Barcelona
22 mln – Chelsea Londyn, Manchester United

50 mln – Wisła Kraków, Lech Poznań
Itd.



Dodatkowo można założyć temat na negocjacje, jednak nie jest on przymusem. Oferty mogą być składane w temacie z kadrą.

1.2.3 Kupowanie/sprzedawanie zawodników

Istnieją cztery opcje pozyskiwania nowych graczy : wolny transfer, licytacje, wypożyczenia oraz definitywne transfery z innymi użytkownikami.

UWAGA! Każdy gracz może zmienić klub tylko raz w jednym okienku transferowym! Dotyczy to także licytacji i wolnego transferu - od dnia 7 maja 2011 roku gracz kupiony na licytacji lub wzięty za darmo z wolnego transferu nie może przejść do innego klubu w okienku, w którym został pierwotnie pozyskany. Wliczają się w to także wypożyczenia - nowo kupionego zawodnika można wypożyczyć dopiero po jednej rundzie pobytu w nowym klubie.

1.2.3.1 Wolny transfer

Na wolnym transferze gracz może pozyskać tylko jednego gracza (o ile nie uzyskał od administracji prawa do pozyskania większej liczby). Lista dostępnych zawodników wraz z wybranymi umiejętnościami pojawiać będzie się w każdym okienku transferowym. Aby wybrać gracza trzeba napisać jego nazwisko i klub do jakiego trafia w odpowiednim temacie nie wcześniej niż o godzinie, która będzie podana w poście z listą zawodników. O tym kto pozyskuje danego gracza decyduje kolejność wyboru - kto pierwszy, ten lepszy.

1.2.3.2 Licytacje

W każdym okienku ściślej nieokreślona liczba piłkarzy trafia na licytacje. Standardowo cena wywoławcza to 2mln a minimalne przebicie 1mln. Licytacje z reguły trwają 3 dni, może w nich uczestniczyć każdy, oczywiście do momentu gdy kwota licytacji nie przekracza jego budżetu. Kwoty te sumują się, więc jeśli ktoś oferuje po 30mln za dwóch zawodników mając w budżecie 65mln za trzeciego może licytować tylko do momentu, gdy wartość zawodnika nie wyniesie 4,1mln (maksymalne przebicie to 1mln, tutaj zostaje 0,9mln do maksymalnego budżetu). Licytacje trwają do określonej godziny i wygrywa je osoba, która w momencie zakończenia licytacji będzie oferowała najwięcej oraz nie zostania na czas przebita. Jeśli suma ofert gracza w danym momencie przekracza jego budżet podlega on karze ustalanej przez przelicznik:
Kod:
(suma ofert - budżet) * 2


Jednocześnie kara nie może być niższa niż 25mln. W przypadku gdy taka sytuacja ma miejsce po zakończeniu licytacji (czyt. teoretycznie gracz wygrał 3 zawodników, ale suma jego ofert przekracza budżet) to nie wygrywa on ani jednego zawodnika, a jeśli administracja uzna za słuszne kara może być większa niż by to wynikało z przelicznika. Jedynym środkiem kupna gracza są pieniądze.

Prosimy rozważnie przebijać w licytacjach, jako że raz złożona oferta nie może zostać wycofana, bez względu na to czy godzinę przed końcem, czy 10 godzin. Jeśli zauważymy praktykowanie kasowania postów w celu odwołania oferty, nałożymy za to bardzo surowe kary. Również próba wykorzystania na swoją korzyść w tym aspekcie zapisu o nieważności edytowanych ofert będzie podlegała karom.

1.2.3.3 Wypożyczenia

Każdy klub może mieć wypożyczonych maksymalnie trzech zawodników z innych drużyn. W wypadku przekroczenia tej liczby i nie podjęcia działań w celu zwrócenia piłkarza do macierzystego klubu nakładane będą kary pieniężne. Administracja nie odpowiada za ewentualne straty wynikające ze złamania tego punktu i konieczności zwrócenia piłkarza do macierzystego klubu przed czasem. Manager owego klubu nie ma obowiązku zwracać sumy, za jaką zawodnik został wypożyczony, wynikać to będzie tylko i wyłącznie z jego dobrych chęci. Ilość zawodników, którą my wypożyczamy do innych klubów jest nieograniczona. W momencie wypożyczania zawodnika do innego klubu można zawrzeć w transferze (za zgodą obu stron) klauzulę pierwokupu z wpisaną wcześniej sumą oraz klauzulę zakazu gry z klubem macierzystym.

Jedynymi środkami wymiany w tym wypadku są pieniądze oraz obustronne wypożyczenia. Dokonywanie transferu za inne środki będzie surowo karane.

1.2.3.4 Transfery definitywne

Każdy manager może kupić dowolną ilość graczy z zachowaniem zasady z paragrafu 1.2.3. Administracja ma prawo cofnąć transfer gdy w jej opinii jest on podejrzany.

UWAGA! Prosimy uważać na dokonywane transfery, bowiem ŻADNA transakcja pomiędzy trenerami NIE MOŻE zostać cofnięta. Transfer potwierdzony to transfer dokonany, jedyna możliwość jego unieważnienia to przed potwierdzeniem przez drugą stronę.

Jedynymi środkami wymiany są pieniądze oraz piłkarze. Dokonywanie transferu za inne środki będzie surowo karane.

1.2.4 Kadry

Przed każdym sezonem każda drużyna musi mieć w kadrze minimum 18 graczy. Posiadanie mniejszej ilości piłkarzy będzie skutkowało niedopuszczeniem do rozgrywek. Piłkarze, którzy w świecie realnym są wypożyczeni, w extralidze na stałe klubami ich są drużyny gdzie są na wypożyczeniu.

1.2.4.1 Kadry meczowe

We wszystkich rozgrywkach kadra meczowa może liczyć maksymalnie 18 graczy. Od dnia wprowadzenia regulaminu KAŻDY jest zobowiązany mieć minimum trzech graczy na ławce rezerwowych.

1.2.5 Prowadzenie budżetu

Jak już było mówione w paragrafie 1.2.2.2 zalecamy prowadzić budżet w osobnych postach. Należy także prowadzić budżet na bieżąco. Wiele osób dopisuje sobie kasę dopiero po sezonie czy po kilku meczach - jeśli zauważymy podobne praktyki to będą stosowane kary pieniężne, w skrajnych wypadkach będzie to kara + zakaz transferowy. Przez "na bieżąco" mamy na myśli dopisywanie kasy najlepiej po każdym meczu, w skrajnych wypadkach gdy mamy pod rząd np. ligę iLM dozwolone jest małe opóźnienie.

Nie stosowanie się do tej zasady będzie surowo karane, więc zalecamy kontrolować swój budżet.

Prosimy również o konkretyzowanie swoich wpisów w budżecie - jeśli ktoś nagminnie będzie pisał same kwoty to posty będą usuwane, a gdy sytuacja się powtórzy może zostać nałożona kara pieniężna. Idealnie by było rozbijać każdy wpis na czynniki pierwsze (czyli dokładnie ile kasy i za co w danym meczu, z kim był mecz, jaki wynik i rozgrywki), jednakże minimalne wymagane informacje przy dopisywaniu pieniędzy za mecz muszą mieć poniższą postać (niekoniecznie identyczną konstrukcję, ale muszą zawierać zamieszczone poniżej informacje o meczu):
Cytat:
+7,5mln za 8. kolejkę ligową (3:1)


Ogólny wpis można zamieścić przy dopisywaniu nagród i transferów, z tym że nie może być "250mln za 3 transfery", ale "250mln za transfer Edu, dopłatę do Stojkovicia oraz wypożyczenie Kikina".

1.2.6 Zmiana klubu

Zmiany klubów już po zarejestrowaniu się będą raczej sporadyczne. O tym czy ktoś może zmienić swój klub na inny, który się zwolnił, decyduje administracja.

1.3 Składy na mecze ligowe/pucharowe

Każdy użytkownik jest zobowiązany do podania składu nie później niż do godziny 19 w dniu, w którym ma być symulowany jego mecz . Jeśli skład zostanie podany później to symulator przyznaje drużynie walkowera. Wyjątek to mocno uzasadniona i odpowiednio wcześnie zgłoszona niemożność podania składu.


UWAGA!!! Ten paragraf jest ściśle powiązany z ustępem 1.3.1, który kierowany jest głównie do symulatorów, jednak każdy jest zobowiązany do zapoznania się z nim by w przyszłości nie było niejasności.

W celu uniknięcia problemów zalecane jest podawanie składu tak szybko jak jest to możliwe.

1.3.1 Symulacja rozgrywek, edytowane składy

Niekiedy zdarza się, że ktoś symuluje mecz kiedy jest już skład, następnie dochodzi do jego edycji i gracz ma później pretensje. Niniejszy paragraf został stworzony po to, by wszelkie dyskusje uciąć i postawić sprawę jasno - skład edytujemy najpóźniej do godziny 16 w dniu rozgrywek. Czas między 16 a 19 jest pozostawiony dla "spóźnialskich", a jeśli mecz zostanie zasymulowany i zmiana nastąpi po 16:00 w dniu przeznaczonym na symulacje mecz NIE PODLEGA powtórce.

Jeśli jednak będzie inaczej i skład edytowany przed 16:00 nie zgadza się z rzeczywistym składem meczowym to spotkanie podlega obowiązkowej powtórce, chyba że gracz, który został wystawiony na potencjalną niekorzyść stwierdzi, że nie potrzebuje powtórki.

Działa to jednak w obie strony i jeśli osoba grająca w meczu, w którym skład rywala nie zgadza się z jego oficjalną wersją w temacie ze składami będzie chciała powtórki, to powinna ją otrzymać. Zalecamy więc uważne sprawdzanie składów i czasu ich edycji by powyższe problemy nie miały nigdy miejsca.

2. KORZYSTANIE Z FORUM

2.1 Login użytkownika i podpis pod nim

Login użytkownika oraz podpis pod nim nie mogą zawierać treści obraźliwych dla pojedynczych osób, grup społecznych czy instytucji. Zabrania się umieszczania w nim treści wulgarnych, propagujących rasizm, faszyzm, komunizm czy inne, powszechnie uważane za niedopuszczalne, poglądy. Login oraz podpis nie mogą zawierać reklam ani adresów do jakichkolwiek stron www. Użytkownik z loginem lub podpisem łamiącym choćby jedną z powyższych zasad nie zostanie dopuszczony do gry a jego konto zostanie skasowane na zawsze.

2.2 Awatar

Awatar użytkownika nie może zawierać treści pornograficznych, wulgarnych, obraźliwych dla pojedynczych osób, grup społecznych czy instytucji, propagujących rasizm, faszyzm, komunizm czy inne, powszechnie uważane za niedopuszczalne, poglądy. Awatary łamiące powyższe zasady będą usuwane bez zgody użytkownika a nagminne łamanie tego punktu będzie prowadziło do bana.

2.3 Podpis

Podpis użytkownika nie może zawierać treści pornograficznych, wulgarnych, obraźliwych dla pojedynczych osób, grup społecznych czy instytucji, propagujących rasizm, faszyzm, komunizm czy inne, powszechnie uważane za niedopuszczalne, poglądy. Awatary łamiące powyższe zasady będą usuwane bez zgody użytkownika a nagminne łamanie tego punktu będzie prowadziło do bana.

2.3.1 Kod „you”

Od momentu wprowadzenia regulaminu zabrania się używania kodu
Kod:
[you]
w celach innych od chęci polecenia czegoś, np. „zajrzyj do mojej kadry”, „zobacz moją galerię”, „zobacz listę transferową klubu” itp. Od momentu ukazania się nowego regulaminu każdy użytkownik ma 48 godzin na usunięcie ewentualnych „dialogów” z użyciem zabronionego kodu, nawet jeśli nie są one obraźliwe, wulgarne lub nie łamią żadnego z wyższych postanowień.

2.3.2 Rozmiar podpisu

Podpis może zawierać maksymalnie dwie sygnatury o łącznej wysokości 350 pikseli, dodatkowo można w nim umieścić maksymalnie dwa różne od siebie userbary oraz dwie linijki tekstu. Jeżeli userbary lub tekst stanowią JEDYNĄ treść podpisu, można zamiennie umieścić cztery userbary, cztery linijki tekstu lub dwie linijki tekstu z dodatkiem dwóch userbarów. W celu zaprezentowania większej liczby userbarów w jednym polecamy rotatory userbarów.

2.4 Reklamowanie stron

Zabrania się reklamowania stron konkurencyjnych w podpisach, avatarach, loginach czy poprzez wysyłanie prywatnych wiadomości. Każda osoba, która otrzyma w jakiś sposób reklamę konkurencyjnej strony jest zobowiązana do powiadomienia o tym administracji, aby ta mogła podjąć odpowiednie kroki. Reklama innych stron (poza linkami polecającymi do gier, waszych blogów i dużych serwisów o całkowicie innej tematyce niż manager, które w podpisie można umieszczać bez pytania, jednak z zachowaniem rozmiaru z punktu 2.3.2), takich jak jakiekolwiek fora czy serwisy odbywać się może tylko za zgodą i na warunkach postawionych przez administrację - najczęściej jest to link zwrotny na stronie, która jest reklamowana.

2.5 Zakładanie tematów

Temat może założyć każdy, jednak nie może on traktować o treściach pornograficznych, wulgarnych, obraźliwych dla pojedynczych osób, grup społecznych czy instytucji, propagujących rasizm, faszyzm, komunizm czy inne, powszechnie uważane za niedopuszczalne, poglądy. Polecamy w celu przejrzystości tematu dodawać do nich tzw. „prefiksy” krótko określające tematykę, np. [FM08], [Piłka nożna], [Koszykówka] itp. itd. Zabrania się używania nadmiernej ilości znaków przestankowych - dopuszczalny jest jeden wykrzyknik i znak zapytania (można je połączyć w miks „?!”) oraz maksymalnie trzy kropki w sytuacjach, gdy są uzasadnione. Zabrania się pisania nazw tematów caps lockiem, który jest zarezerwowany tylko dla bardzo ważnych tematów zakładanych przez administrację forum. Każdy temat musi być założony w odpowiednim dziale, w przeciwnym razie zostanie przeniesiony lub usunięty.

UWAGA! Zabrania się zakładania tematów i zamieszczania w nich treści bez podania źródła lub linku do oryginalnego tekstu!

2.6 Pisanie postów

Posty na forum muszą być związane z tematem, wszystkie posty odbiegające od tematu, rozpoczynające kłótnię czy zawierające treści pornograficzne, wulgarne, obraźliwe dla pojedynczych osób, grup społecznych czy instytucji, propagujące rasizm, faszyzm, komunizm czy inne, powszechnie uważane za niedopuszczalne, poglądy będą natychmiastowo usuwane/przenoszone do odpowiednich tematów a w niektórych wypadkach autor będzie karany ostrzeżeniem lub nawet banem. Zalecamy rozsądne stosowanie skrótów oraz pisanie jak najbardziej poprawnie. Posty, w których będzie nadmierna ilość rażących błędów ortograficznych mogą podlegać usunięciu (w dobie słowników w przeglądarkach tłumaczenie o dysleksji nie będzie przyjmowane). W postach również prosimy o rozsądne używanie caps locka oraz znaków przestankowych.

2.6.1 Przekleństwa

Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdemu zdarzy się „rzucić mięsem”, jednak apelujemy o rozsądne używanie ciemnych stron naszego (i nie tylko!) języka. Każde przekleństwo czy wulgarna treść w kierunku innej osoby (nie tylko użytkownika forum!), grupy społecznej czy instytucji będzie usuwane i może zostać „nagrodzone” ostrzeżeniem lub nawet banem.

2.7 Administracja

Administratorzy i moderatorzy mogą bez pytania edytować posty użytkownika w celu poprawienia treści łamiących regulamin lub dopisania swojej uwagi. Notatki dopisane przez ekipę administracyjną nie mogą być usuwane! Decyzje administracji są ostateczne, wszelkie próby zmienienia czegoś mogą wyjść tylko na gorsze.

2.8 Treści forum

Zabrania się kopiowania jakichkolwiek treści z forum bez zgody administracji i/lub autora.

UWAGA! Administracja forum nie odpowiada za treści zamieszczane przez użytkowników!


Regulamin umieszczony za zgodą administracji www.ekstraklasafm09.laohost.net. Kopiowanie bez uprzedniego zapytania autora o taką możliwość surowo wzbronione.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.money.pun.pl www.lesnica.pun.pl www.sportdownload.pun.pl www.galactikgoal.pun.pl www.akademiarw.pun.pl